Veel plezier gehad op Koningsdag? Beetje wennen is het wel, vind je niet, Koningsdag in plaats van Koninginnedag... Wat vond je van de uitkomsten van het onderzoek over de populariteit van Willem-Alexander? Maar liefst 96% van de Nederlanders vindt dat hij een goede koning is.
Regelmatig spreek ik in mijn praktijk als coach, trainer en spreker professionals die het lastig vinden om zichzelf en hun ideeën te verkopen. Bijvoorbeeld in een verkoopgesprek, een adviesgesprek, tijdens een werkoverleg met collega’s of als leidinggevende naar je eigen medewerkers. Herken je dat? Je hebt geleerd dat je van je moet laten horen, je weet dat je aan het woord moet komen, maar hoe beïnvloed je dan daadwerkelijk je gesprekspartner? Kijkend naar de gemene deler van mensen die wat mij betreft invloed hebben, dan kom ik op de volgende facetten.
"More than anything else, I believe it's our decisions, not the conditions of our lives, that determine our destiny." Anthony Robbins Vorig weekend was ik in Londen waar ik deelnam aan een training van Anthony Robbins. Wat is die man goed! Ken je hem? Een fenomeen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Ik wil iets met je delen dat ik van hem leerde. 3 tips met grote gevolgen, mits je ze gebruikt! Maar dat geldt natuurlijk voor alle goede ideeën en tips die je verzamelt in je leven…
Een van de aspecten die van jouw PERSONAL brand een echt personal BRAND maken, dat is je missie. Datgene wat je nastreeft in het leven. Nog mooier gezegd: je missie is je belangrijkste bron van energie. Het is datgene wat je belooft aan een ander, je klant bijvoorbeeld. En daarmee maak je het tot een opdracht voor jezelf.
Herken je dit: jij weet prima wat je wilt, maar hoe krijg je dat bij je werkgever over de bühne? Of ben jij overtuigd van je ontwikkelde strategie, maar krijg je het er bij je opdrachtgever niet doorheen? Wil jij leren hoe je je gesprekspartner wel overtuigt? Hoe je iets van een ander gedaan krijgt en bereikt wat je wilt? Natuurlijk op een ethische manier, goed voor jou en goed voor de ander. In het artikel van vorige week ‘7 geheimen om jezelf en je product onweerstaanbaar te maken’ las je de eerste vier tips. In dit artikel geef ik je de laatste drie.
Herken je dit: heb je wel eens “ja” gezegd tegen een onweerstaanbaar aanbod, dat echt helemaal fantastisch klonk? Zo’n product wat echt je leven zou veranderen of welk ander mooi resultaat er beloofd werd. Ook jou is het vast wel eens overkomen. Zo’n fantastisch product van TellSell, Albert Heijn of die hele leuke buitenlandse winkel waarvan je je later echt niet meer kon bedenken waarom je het hebt aangeschaft. Mij in ieder geval wel ;-) En nu de andere kant: wil je zelf leren hoe je je zin kunt krijgen? Hoe je iets van een ander gedaan kunt krijgen, kunt bereiken wat je wilt? Maar dan natuurlijk wel op een ethische manier. Goed voor jou, goed voor de ander? In dit artikel geef ik je 4 technieken die je dan kunt inzetten. Stay tuned, over 2 weken lees je de volgende 3.