Herken je dit: jij weet prima wat je wilt, maar hoe krijg je dat bij je werkgever over de bühne? Of ben jij overtuigd van je ontwikkelde strategie, maar krijg je het er bij je opdrachtgever niet doorheen? Wil jij leren hoe je je gesprekspartner wel overtuigt? Hoe je iets van een ander gedaan krijgt en bereikt wat je wilt? Natuurlijk op een ethische manier, goed voor jou en goed voor de ander. In het artikel van vorige week ‘7 geheimen om jezelf en je product onweerstaanbaar te maken’ las je de eerste vier tips. In dit artikel geef ik je de laatste drie.
Herken je dit: heb je wel eens “ja” gezegd tegen een onweerstaanbaar aanbod, dat echt helemaal fantastisch klonk? Zo’n product wat echt je leven zou veranderen of welk ander mooi resultaat er beloofd werd. Ook jou is het vast wel eens overkomen. Zo’n fantastisch product van TellSell, Albert Heijn of die hele leuke buitenlandse winkel waarvan je je later echt niet meer kon bedenken waarom je het hebt aangeschaft. Mij in ieder geval wel ;-) En nu de andere kant: wil je zelf leren hoe je je zin kunt krijgen? Hoe je iets van een ander gedaan kunt krijgen, kunt bereiken wat je wilt? Maar dan natuurlijk wel op een ethische manier. Goed voor jou, goed voor de ander? In dit artikel geef ik je 4 technieken die je dan kunt inzetten. Stay tuned, over 2 weken lees je de volgende 3.
Waarom een professional aan personal branding moet doen (ook als je al heel succesvol bent!) Je hebt al heel wat artikelen van mijn hand gelezen over manieren waarop je je kristalhelder kunt profileren. Vorige maand nog gaf ik je 18 facetten waarmee je je personal branding kunt checken én verbeteren (lees hier het artikel: Check je personal branding in 18 vragen). Deze keer deel ik een aantal redenen met je, waarom je aan personal branding zou moeten doen. Mits je jezelf natuurlijk op de kaart wilt zetten!
De magische halfjaar grens van 2013 zijn we voorbij. Het is zomer, veel mensen gaan op vakantie. Jij ook? Voor veel professionals een goed moment om uit te rusten en bij te tanken, maar ook om de balans op te maken. Hoe zit het met jouw professional branding (personal branding voor professionals)? Ben je tevreden over je performance op dit gebied?
In het vorige eZine las je er al iets over: mijn bedrijf en ik zijn verhuisd! De afgelopen weken stonden in het teken van klussen, inrichten, schilderen, maar ook van nadenken, voelen en checken. Naast het helpen ontwikkelen van de mensen om me heen is interieurontwerp m’n ‘tweede professionele liefde’. Je snapt dat ik m’n hart kon ophalen deze tijd. Ook de inrichting van je werkruimte heeft voor mij alles te maken met branding.
Personal branding. Om onderscheidend en aantrekkelijk te zijn. En door opdrachtgevers gevraagd worden om de projecten te doen waar je goed in bent en die je het allerliefste doet. Hoofdregel hierbij: wees jezelf, ofwel word steeds meer jezelf! Het is goed zoals je bent, laat al die mooie punten zien. In het vorige artikel heb ik 4 eerste stappen op weg naar een sterk professional brand met je doorgenomen, je leest ze hier. Deze keer geef ik je nog 4 stappen.
Personal branding is hot. Toen ik een aantal jaren geleden begon met coaching en training op het gebied van professional branding (personal branding voor professionals) moest ik vaak uitleggen wat het inhoudt. En nu, anno 2013, kennen veel professionals de term.